Vezetőkiválasztás, képzés, szervezetfejlesztés. A Simonyi & Tóth Személyzeti Tanácsadó Iroda hivatalos Blogja

Kilépni a komfortzónából: nekem bejött…

2017. január 31. - Simonyi_és_Tóth_AIMS

Nem biztos, hogy a totális váltás az egyetlen járható út, de van, hogy segít helyre billenteni önmagunkat és karrierünket.  A szerző a Simonyi és Tóth állandó munkatársa, kutató.

Tizenkét évet töltöttem el abban a szektorban, azon a területen, amelyről egyetemistaként álmodtam. Ebből az utolsó hét évet egy olyan cégnél, ahol folyamatosan fejlődhettem, és tényleg jó csapatban dolgozhattam. Mégis egyre nehezebb volt jól teljesíteni a mindennapokban, és állandó társam lett a stressz, a feszültség.

ssrbakvxaos-alex-wong.png

A problémáim forrása a mai „trendi” szóval élve, a work-life balance hiánya volt.

Lehetőségeimet átgondolva arra jutottam, hogy csak egy új szakmai terület segíthet egyensúlyba kerülni.

Ki kellett lépnem a komfort zónámból, és elfogadni, hogy jóval túl a harmincon újra pályakezdő leszek, annak minden kockázatával együtt.

Először is végiggondoltam, lehetnék-e elégedettebb úgy, hogy kevesebb kihívást kell felvállalnom?  

Sok szempontot mérlegeltem, és úgy ítéltem, nem maradt más megoldás, mint a totális váltás. Szisztematikusan, lépésről-lépésre számba vettem a lehetőségeket:

  1. Maradok a cégnél, de más pozíciót keresek. Nekem ez nem volt opció.

Mikor jöhet ez szóba? - Ha a jelenlegi munkakörünk már nem inspiráló, rutinszerűvé vált, pl. az értékesítés területéről a marketingre térünk át.

Amire szükségünk lehet ehhez: jó érdekérvényesítő képesség, asszertív kommunikáció

  1. Pozíciónkat és a szektort megtartva, más cégnél folytatatom. Amennyire látom, ez nem segített volna.

Mikor jöhet ez szóba? - Ha a szakmánkban örömet találunk, de a jelenlegi cégünk nem megfelelő közeg számunkra. Pl. nagyobb cégről kisebb cégméretre váltani, vagy egy más kultúrájú céghez csatlakozni.

Amire szükségünk lehet ehhez: tájékozódás a megcélzott cégekről kapcsolati háló segítségével, hogy meggyőződjünk róla, valóban olyan cégkultúrába tagozódunk be, amely számunkra megfelelőbb.

  1. Igyekszem a szakmánál és a pozíciónál maradni, de más szektort keresek. Ezzel sikertelenül próbálkoztam.

Mikor jöhet ez szóba? - Ha a pozíciónk tartalmát illetően alapvetően komfortosak vagyunk, de szeretnénk új szektorban új impulzusokat szerezni, inspirálódni, pl. „ügynökségi oldalról” az „ügyfél oldalra” váltani.

Amire szükségünk lehet ehhez: nekünk kell demonstrálni, hogy a más szektorban szerzett tudásunk, tapasztalataink hogyan konvertálhatóak át, miért lehet ez hasznos ebben a szektorban.

  1. A szakmában maradok, de céges kereteken kívül, szabadúszóként. Akkori élethelyzetemben ez nem lehetett opció…

Mikor jöhet ez szóba?- Ha önállóságra, rugalmasan beosztható munkára, döntési szabadságra vágyunk.

Amire szükségünk lehet ehhez: kapcsolati háló és ismertség szakmai körökben, anyagi tartalékok a kevésbé tervezhető bevételek miatt, vállalkozói attitűd.

Szóval a váltás mellett döntöttem. És a saját tapasztalatból leszűrt tanács talán másoknak is jó tanácsként szolgálhat.

  • Az új terület megtalálásához át kell gondolnunk, hogy melyek a legfontosabb képességeink, készségeink, és ezek mely más területen lennének hasznosíthatóak. Másként fogalmazva mit tudunk, mit nem, mik a korlátaink, miben vagyunk a legjobbak és milyen területen lehet mindez értékes?
    • Én például a következőkre építettem: különböző szektorok piacismerete, tapasztalat piaci információk megszerzésében, feldolgozásában és ezek üzleti célú felhasználásában, tapasztalat az ügyfelekkel való kapcsolattartásban
    • Ezek alapján a személyzeti tanácsadás, fejvadászat lett az a terület, amelyet megcéloztam
  • Ennek megfelelően az életrajzunkban, motivációs levelünkben is ezeket a képességeket, készségeket, és az ezeket alátámasztó feladatokat hangsúlyozzuk.
  • A motivációs levél ez esetben kiemelten fontos: ennek kell eladnia bennünket, hiszen az életrajzunk kevésbé fog reflektálni a vágyott pozícióban elvárt tapasztalatokra.
  • Praktikus a kapcsolati hálón és online elérhető forrásokból információkat gyűjteni az új területről, illetve a szóba jöhető cégekről, ahol betölthetnénk új munkakörünket. Ez segít az új és a jelenlegi munkakör közti párhuzamok megtalálásában, illetve egy állásinterjún muníciót jelenthet ahhoz, hogy a terület iránti érdeklődésünket demonstráljuk.

Horváth Andrea, tanácsadó-researcher

Simonyi & Tóth Tanácsadó Iroda

Ha tetszett a cikk, lájkolja Facebook oldalunkat, vagy kövessen minket a LinkedIn-en!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hrbonbon.blog.hu/api/trackback/id/tr9712171580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
.header-full-width {min-width: 990px;}