Vezetőkiválasztás, képzés, szervezetfejlesztés. A Simonyi & Tóth Személyzeti Tanácsadó Iroda hivatalos Blogja

2100 vezetőt vizsgáltak: dönteni akarnak megtanulni a legtöbben

4 tanulható módszer, hogy egy vezető hatékony döntéshozóvá váljon

2017. február 13. - Simonyi_és_Tóth_AIMS

 

A PWC 2016-os kutatásában 2100 vezető állította azt, hogy leginkább a döntéshozás képességében kell fejlődnie, ezt érzik a legnagyobb gátnak az üzleti eredmények javításában. Elsősorban jóval gyorsabb és szofisztikáltabb döntéseket kell hozni...

 9o1oq9szqzq-ben-white.png

A jó vezető döntéshozásban is példát mutat

Egy bizonytalan embert nehéz jó vezetőnek elképzelni. Inkább olyasvalakit látunk lelki szemeink előtt, aki képes gyors és határozott döntéseket hozni, és a célokat mások felé is kommunikálni. A legjobb vezetők éppen a legnehezebb helyzetekben képesek jól dönteni, felvállalják a felelősséget és kiutat mutatnak. A jó hír pedig az, hogy mindez tanulható!

A legjobbak sem születnek kiváló vezetőknek, de megtanulták, hogyan válhatnak azzá, miként hozhatják meg a legjobb döntéseket.

  1. A tett halála az okoskodás: egy jó vezető eldönti, gyorsan intézkedik-e, vagy kiegészítő információkra van még szüksége. Utóbbi esetben olyan paramétereket hoz létre, melyek segítségével meghatározhatja, mely információk élveznek prioritást, és mikor kell időben véget vetnie az információ gyűjtésnek. Vagyis döntési helyzet előtt először is azt határozzuk meg, hogy tudunk-e dönteni most, vagy később fogunk.
  1. Érzelmeink vezessenek minket, ne befolyásoljanak, vagyis halkítsuk le a bal agyféltekét: a hatékony döntéshozás egyik feltétele, hogy képesek vagyunk felülemelkedni érzelmi állapotunkon. Más szóval nem hagyjuk, hogy az érzelmek elragadjanak, lecsillapítjuk az intenzív érzelmi reakciókat, és a tényekre fókuszálva meghozzuk a döntést. Tudatosság és gyakorlás szükséges ahhoz, hogy felismerjük az érzelmeinket, azok befolyását annak érdekében, hogy nyugodtan és tisztán tudjunk dönteni.
  1. Szűkítsük 5 alá az alternatívákat: tanulmányok kimutatták, hogy ha legalább öt vagy hat alternatíva áll előttünk, akkor sokkal több időt vesztegetünk el döntéshozásra, vagy nagyobb eséllyel kerüljük el azt. Vagyis a kevesebb ez esetben több. Így, ha segíteni szeretnénk magunknak - és másoknak - a hatékony döntéshozásban, le kell szűkítenünk az alternatívák számát. Ennek érdekében a jó vezető felismeri a bizonytalan tényezőket az adott helyzetben, és eldönti, melyikre tud megoldást kínálni, és mivel nem érdemes foglalkoznia.
  1. Adjunk magunknak fél órát, és cserébe kapunk egy jó ötletet: a kiváló vezetők gyakran mondják, hogy az intuícióikra hallgatnak. Képesek bízni magukban, a szakértelmükben, és nem esnek a „túlgondolkodás” csapdájába. Figyelnek az intuícióikra, és nem gondolkoznak túl sokat egy-egy fontos döntés előtt, különben olyasmit beszélhetnek be maguknak, amely teljesen szembe megy ösztöneikkel és a tapasztalataikkal. De hogyan halljuk meg ezt a hangot? Tegyük félre a problémát, menjünk el futni, sétálni egy fél órára, csendesedjünk el egy kicsit. A szünetért cserébe váratlan ötleteink támadhatnak, és tiszta fejjel hozhatjuk meg a döntéseinket.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hrbonbon.blog.hu/api/trackback/id/tr6412254840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
.header-full-width {min-width: 990px;}