Vezetőkiválasztás, képzés, szervezetfejlesztés. A Simonyi & Tóth Személyzeti Tanácsadó Iroda hivatalos Blogja

Vállalati kommunikáció krízis idején

2020. március 23. - Simonyi_és_Tóth_AIMS

A koronavírus miatti észszerű korlátozások miatt irodánk is átállt a távolsági munkavégzésre.

Szerencsések vagyunk, hiszen megbízásaink legnagyobb része olyan projektekből áll, ahol a személyes találkozások minimalizálhatók anélkül, hogy a minőség kárt szenvedne. Az elmúlt évek során fokozatosan szereztünk egyre nagyobb gyakorlatot és képeztük magunkat a telefonos és online interjúzás, illetve tesztelés világában, így nagyobb zökkenők nélkül tudjuk befejezni a futó projektjeinket. Az új megbízásokat is tudjunk fogadni az otthoni munkavégzés első napjától kezdve. A következő hetekben, hónapokban tehát továbbra is számíthatnak ránk. A járvány okozta krízishelyzetben releváns szervezeti kérdésekkel kapcsolatban blogunkon keresztül is támogatást fogunk adni.

unnamed.png

Első körben a szervezeti válságkommunikáció megfontolandó szempontjait foglaljuk össze.

A koronavírus járvány nagyon gyorsan hozta az egész világot egy nehezen bejósolható, állandóan változó, bizonytalan helyzetbe, amelynek mindemellett mindenkit érintő, nagyon messze vezető következményei vannak. A napokban már a második világháború óta nem tapasztalt mértékű krízisről beszélnek Olaszországban, és valószínűsíthető, hogy hasonló folyamatokat kell megtapasztalnia számos más országnak is. Az ilyen bizonytalan, nagyon kockázatos, sokféle hatással bíró, ráadásul az egészséget közvetlenül is veszélyeztető helyzetekben a tudatosan tervezett kommunikáció alapvető fontosságú.

Mit tehetnek a szervezetek, a vezetők, hogy kommunikációjukkal a szervezet tagjait és az előremutató folyamatokat támogassák?

Hasonló szempontokat érdemes követni mind a munkavállalók, mind az ügyfelek felé. Minden kommunikáció alapja az átláthatóság, a rendszeresség és hitelesség legyen. A gyorsan változó körülmények bizonytalanságot, szorongást keltenek, a rendszeres kommunikációval ennek igyekszünk minél inkább elejét venni.

Egy szervezeten belüli kommunikációban

  • rendszeresen, naponta-másnaponta információt kell adnunk a járvány és járványügyi helyzet cégre gyakorolt hatásáról;
  • arról, hogy hogyan és milyen döntések születtek vagy vannak tárgyalás alatt;
  • hogy milyen kérdésekre keresi még a választ a vezetőség;
  • hogy a cégen belül mely területet miként érintenek a változások, milyen kihívások állnak a cég előtt és milyen megoldási módokon gondolkozik, dolgozik a vezetés vagy valamely érintett terület.

Érdemes teret biztosítani a kérdések számára, illetve a munkavállalóktól érkező ötletek, információk befogadására.

A bizalmat nagyban növeli a vezető személyes bevonódása, a vele való közvetlen kommunikáció lehetősége, bármilyen platformon. 

Megéri figyelmet fordítani az ügyfelekkel való kommunikációra is. Itt szektortól és együttműködési típustól függően jóval kisebb gyakoriságú kommunikáció is elegendő lehet, de lényeges, hogy ügyfeleink is tudomást szerezzenek róla, hogyan és milyen mértékig érinti a velük való munkát a járvány, milyen korlátozásokat vagy éppen számukra fontos könnyítéseket vezettünk be,

Nagyobb szervezetek esetében első lépés a kommunikáció szervezeti szintű összehangolása lehet: egy kisebb (5-7 fős) team összeállítása, akik felelősek a vállalati szinten leglényegesebb információk begyűjtéséért, összehangolt, rendszeres és mindenki számára érthető és elérhető kommunikációjáért . Ők maguk is hozzáférhetőek legyenek kérdések, javaslatok, problémák esetében.

Mind a munkavállalók, mind az ügyfelek felé való kommunikációban elsődleges fontosságú az empatikus hozzáállás és ennek megfelelő kommunikációja. Biztosítsunk lehetőséget mindenki szempontjainak megjelenítésére, hogy együttműködve tudjunk ebben a nehéz helyzetben minél jobb megoldásokat kidolgozni!

Tarnai Márta

pszichológus-tanácsadó

 

(A bejegyzésben felhasználtuk a Paul A. Argenti vállalati kommunikációs szakértő témába vágó írását, mely a Harvard Business Review online felületén 2020. március 13-n jelent meg.)

A bejegyzés trackback címe:

https://hrbonbon.blog.hu/api/trackback/id/tr115549378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
.header-full-width {min-width: 990px;}