Vezetőkiválasztás, képzés, szervezetfejlesztés. A Simonyi & Tóth Személyzeti Tanácsadó Iroda hivatalos Blogja

Kommunikáció és álláskeresés

Kulcsfontosságú kompetenciák megjelenése a vezetőkiválasztási folyamat során

2020. május 19. - Simonyi_és_Tóth_AIMS

Az előző blogbejegyzésben arról írtunk, hogy a digitális transzformáció, a távmunka milyen új kompetenciákat igényel, illetve a régiek hogyan változnak.

Ezek közül az egyik a kommunikáció volt. A vezetői kommunikációnak különböző megjelenési formái vannak. Többször kiemeltük, hogy milyen fontos és nagy jelentőségű, hogy hogyan kommunikál a vezető a csapatával, a vele egy szinten lévő társosztályok vezetőivel, a feletteseivel vagy a regionális vezetőkkel. 

Most a kommunikáció egy különleges megnyilvánulási formáját szeretném elemezni. Mindenki került már olyan helyzetbe, hogy VEZETŐKÉNT munkahelyet keres. Ezzel együtt jár az interjú. 

amy-hirschi-izxmvv2z9dw-unsplash.jpg

Lássuk, milyen tanácsokat tudunk adni az álláskeresés során történő kommunikációra!

Most az asztal másik oldalán ülsz. Most neked kell meggyőznöd az interjúztatót és bebizonyítanod, hogy rendelkezel minden olyan kompetenciával, tapasztalattal, személyiségjeggyel, ami a megpályázott munkakörhöz szükséges.

Ha sikeres szeretnél lenni egy állásinterjún, akkor az első szabály:

MUTASD MEG A FELKÉSZÜLTSÉGEDET

a cégből, a munkakörből. Minden lehetőség adott ma, hogy a legfontosabb információkat az interneten megtaláljuk. Ez sok mindent elárul egy jelöltről! Ugyanígy felkészültnek kell lenni a saját CV-dből, be kell tudni bizonyítani, hogy milyen szakmai tudásod révén vagy értékes a cégnek. Kommunikációdban az áttekintés mellett érdemes hangsúlyoznod a tényeket, adatokat.

MUTASD MEG A MOTIVÁCIÓDAT

ki szeretne egy olyan munkavállalót, aki nem ezt a pozíciót akarja és nem ennél a cégnél akar dolgozni!

MUTASD MEG A NYITOTTSÁGOD

az új iránt, kommunikációd tükrözzön érdeklődést, kíváncsiságot a céggel, a pozícióval, a tevékenységgel kapcsolatban! Számodra is fontos, hogy megszerezd az információt, ami révén képes vagy dönteni.

Fontos tehát, hogy

INFORMÁCIÓT KELL ADNOD ÉS SZEREZNED!

Hiszen ez egy interakció, két fél van, és az is sokat árul el rólad, hogy kérdezel-e, és mit kérdezel. Ha az információszerzésben hatékony akarsz lenni, akkor

LEGYEN STRATÉGIÁD !

Tudd, miért mész el az interjúra, mit akarsz elérni és milyen kommunikációval tudod ezt megvalósítani. Gondold végig, hogy az interjúztató mit akar megtudni, mi lehet számára fontos! „Ülj bele az ő székébe!”

Adhatunk bármilyen javaslatot kérdésekre, öltözködésre, viselkedésre, kommunikációra, ha te nem alakítasz ki stratégiát, és nem tudod a célhoz az „utadat” megtervezni.

Bakik, amit a „levadászott” jelölt elkövet az állásinterjún

Kérdés: Miért szeretne váltani?

  • Válasz: Nem akarok váltani, megkerestek.

Fontos az őszinteség, ugyanakkor egy kevéssé motivált jelentkezőben nem szívesen gondolkodnak a cégek. Ha tehát valamennyire is komolyan gondolod a váltást, érdemes ennél árnyaltabban fogalmazni arról, miért szeretnéd az állást.

Kérdés: Mit tud a cégünkről?

  • Nem kaptam információt a cégről, a munkakörről.

Az internet korában elvárható egy komoly jelölttől, hogy a céges interjú előtt tájékozódjon a vállalattal kapcsolatos legfontosabb témákról.

Kérdés: Miért vonzó ez a munkakör?

  • Szerintem ez a munkakör nekem nem lesz nagy kihívás, szeretnék kevésbé stresszeset mint a jelenlegi.

A munka-magánélet egyensúly optimalizálása lehet fontos szempont, de itt sem mindegy, hogyan fogalmazunk. Érdemes a minőségi munkavégzés, a stabil keretek, vagy az aktuális élethelyzet szempontjából megközelíteni, hogy a másik fél értse, nem félvállról venni szándékozol a munkát, hanem éppen a saját optimális teljesítményed határait keresed.

Kérdés: Van kérdése a cégről, az állásról?

  • Nem, nincsen.

Nagyon fontos az érdeklődés megmutatása, annak jelzése, hogy vannak számodra fontos mérlegelési szempontok, és hogy ha lehetőséged van rá, jól tudsz releváns kérdéseket feltenni, hogy fontos döntéseid megalapozd.

És a végére egy nagyon fontos szempont: még ha nem lesz is új állás az interjúból, soha nem tudhatod, hogy mikor találkoztok újra az interjúztatóval és milyen környezetben. „Még sosem élt a világon ember, akinek másodszor is lehetősége nyílt volna első benyomást tenni.” (Cavett Robert)

Simonyiné Tóth Judit ügyvezető igazgató

judit.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://hrbonbon.blog.hu/api/trackback/id/tr8815708074
Nincsenek hozzászólások.
.header-full-width {min-width: 990px;}