Végre elértük szinte minden gazdálkodási egységnél, hogy home office-ból dolgozhatunk. Nem kell hozzá külön egyeztetés, nem kellenek az érvek!
Ez az egyetlen megoldás – sok esetben. DE van, ahol ez nem tud működni!
Van, ahol egy hete, van, ahol két hete már cég szinten működik. Legtöbben nem vagyunk felkészülve! Most ki kell találnunk ennek a formáját. Sok esetben még a fizikai megvalósítás is komoly szakmai kihívást jelentett a számítástechnikai csapatnak.
Az első lépés: rendelkezésre állnak a tárgyi feltételek? Menedzsment tagok, tulajdonosok meghozták a fájdalmas döntést: a nem tervezett kiadásokat azonnal betervezzük és realizáljuk, megvettük a laptopokat!
A tárgyi feltételek biztosítása megint ment gördülékenyen!
Minden működik – tárgyi és műszaki feltételek adottak.
És mi van a másik fontos feltétellel: a humán oldallal?
Most jövünk mi: vezetők és munkatársak!
Mindenki számára ott a cél: a legkisebb veszteséggel túlélni az adott helyzetet.
Hogyan?
Végezzem a feladatomat! Felelősségteljesen lássam el azokat a feladatokat, amiket a munkahelyemen is meg kellene tennem! Ott sem áll minden percben mögöttem a főnököm!
Hogyan?
Időben és megfelelő minőségi színvonalon! Mi van, ha nem áll rendelkezésemre valamilyen információ? Hívd fel a munkatársadat, nézz utána, kérj segítséget! Bent is ezt teszed. Legyél kreatív, legyél problémamegoldó, legyél proaktív!
Vezetőként egy további helyzettel szembesülsz: nem látod, nem hallod, nem tudod követni a munkavégzést! Nem baj, a cél közös: túlélni és bizonyítani, hogy így is eredményesek tudunk lenni.
Vezetőként most is te irányítod, fogod össze, delegálod, ellenőrzöd a munkát, te adsz visszajelzést!
Csak a forma más, a kommunikációs megoldás változott. Neked is megvan a felelősséged, hogy kialakítsd a hatékony, eredményes és bizalmon alapuló munkavégzést!
Most tanuljuk, adjuk meg az esélyt egymásnak, hogy működjön!
Ehhez adunk nap mint nap ötleteket, javaslatokat, kövessetek bennünket!
Simonyiné Tóth Judit