Ismerős? Moulin Rouge című film vége – igen, bármi történik, van, aki számára a dolgok folytatódnak. S így nekünk is vannak feladataink, amik mennek tovább.
Túl az első 4 héten, túl az ünnepeken. Vannak reménysugarak, hiszen van, ahol újra nyitnak az iskolák, újra veszik fel a munkát.
Igen, ez nagyon messze van tőlünk földrajzilag, de legalább valami remény. De nálunk is nagy létszámú termelő vállalatok indítják újra termelésüket.
De addig is, mi a helyzet nálunk, a vezető kiválasztásban, a személyzeti tanácsadás területén? Minden megváltozott, minden alakulgat, s próbáljuk a legjobb adaptációt kitalálni. Ennek egyik megnyilvánulása az újnak tűnő eszközök használata a kiválasztásban.
Miért újnak tűnő?
Azért, mert eddig is használtuk, de csak kényszerhelyzetben. Ha a jelölt vidéken élt, s nehéz volt időben összeegyeztetni az időpontot, vagy ha nagyon gyorsan szerettük volna az interjút megszervezni minél kisebb erő-, idő- és pénzügyi ráfordítással, akkor került sor skype-interjúra. Ez elsősorban a jelölt és a megbízó érdekében történt, hiszen mi a személyes találkozást részesítettük előnyben.
Most nincs más választásunk, marad a Skype, Zoom, Teams, Webex és még nem tudom hány más platform.
Azt viszont érdemes nem elfelejteni, hogy mindegy a platform, a mi célunk, hogy a megbízónk számára a munkaerőpiacon megtalálható legalkalmasabb jelöltet beazonosítsuk. Erről pedig az interjún kell meggyőződnünk.
Az interjún továbbra is fontos, hogy a jelölt képes legyen
- strukturáltan bemutatni addigi szakmai eredményeit,
- meggyőzzön arról, hogy ő motivált a munkakör betöltésére,
- megmutassa, rendelkezik azokkal a kompetenciákkal, amiket a megbízó elvár.
Hiába tűnik a platform „informálisnak”, hiszen otthonról jelentkezik be, de ettől ez még az interjú célja ugyanaz!
Vagyis a jelöltnek gondolnia kell az alábbi aranyszabályokra:
- biztosítani kell a zavartalan környezetet (már amennyire lehet);
- fel kell készülni az interjú helyzetre szakmailag, lelkileg;
- ha már ismert a megbízó és a munkakör, akkor érdemes a cégből is felkészülni;
- fontos az első benyomás – ez üzleti, munkahelyi helyzet: van öltözködési és viselkedési protokollja;
- fontos az eszköz helyes és tudatos használata!
A zavaró tényezőkre is figyelni kell:
- legyen ott a mobil szám, ha nem működik az internet;
- legyen elérhető munkaköri leírás, a cég profilja;
- legyen kéznél a CV;
- a mobil legyen kikapcsolva, lehalkítva, és semmiképpen ne vegye fel az interjú alatt;
- egy elérhető pohár víz is jó, ha van.
Sok sikert, élj(en) a lehetőséggel akkor is, ha majd csak nyugodt és kiszámítható gazdasági környezetben akar(sz) váltani, de ez is őszintén elmondható!
Simonyiné Tóth Judit
ügyvezető igazgató