Vezetőkiválasztás, képzés, szervezetfejlesztés. A Simonyi & Tóth Személyzeti Tanácsadó Iroda hivatalos Blogja

The show must go on!

2020. április 15. - Simonyi_és_Tóth_AIMS

Ismerős? Moulin Rouge című film vége – igen, bármi történik, van, aki számára a dolgok folytatódnak. S így nekünk is vannak feladataink, amik mennek tovább.

Túl az első 4 héten, túl az ünnepeken. Vannak reménysugarak, hiszen van, ahol újra nyitnak az iskolák, újra veszik fel a munkát. 

Igen, ez nagyon messze van tőlünk földrajzilag, de legalább valami remény. De nálunk is nagy létszámú termelő vállalatok indítják újra termelésüket.

De addig is, mi a helyzet nálunk, a vezető kiválasztásban, a személyzeti tanácsadás területén? Minden megváltozott, minden alakulgat, s próbáljuk a legjobb adaptációt kitalálni. Ennek egyik megnyilvánulása az újnak tűnő eszközök használata a kiválasztásban.

andrew-neel-cckf4tshauw-unsplash.jpg

Miért újnak tűnő?

Azért, mert eddig is használtuk, de csak kényszerhelyzetben. Ha a jelölt vidéken élt, s nehéz volt időben összeegyeztetni az időpontot, vagy ha nagyon gyorsan szerettük volna az interjút megszervezni minél kisebb erő-, idő- és pénzügyi ráfordítással, akkor került sor skype-interjúra. Ez elsősorban a jelölt és a megbízó érdekében történt, hiszen mi a személyes találkozást részesítettük előnyben.

Most nincs más választásunk, marad a Skype, Zoom, Teams, Webex és még nem tudom hány más platform.

Azt viszont érdemes nem elfelejteni, hogy mindegy a platform, a mi célunk, hogy a megbízónk számára a munkaerőpiacon megtalálható legalkalmasabb jelöltet beazonosítsuk. Erről pedig az interjún kell meggyőződnünk.

Az interjún továbbra is fontos, hogy a jelölt képes legyen

  • strukturáltan bemutatni addigi szakmai eredményeit,
  • meggyőzzön arról, hogy ő motivált a munkakör betöltésére,
  • megmutassa, rendelkezik azokkal a kompetenciákkal, amiket a megbízó elvár.

Hiába tűnik a platform „informálisnak”, hiszen otthonról jelentkezik be, de ettől ez még az interjú célja ugyanaz! 

Vagyis a jelöltnek gondolnia kell az alábbi aranyszabályokra:

  • biztosítani kell a zavartalan környezetet (már amennyire lehet);
  • fel kell készülni az interjú helyzetre szakmailag, lelkileg;
  • ha már ismert a megbízó és a munkakör, akkor érdemes a cégből is felkészülni;
  • fontos az első benyomás – ez üzleti, munkahelyi helyzet: van öltözködési és viselkedési protokollja;
  • fontos az eszköz helyes és tudatos használata!

A zavaró tényezőkre is figyelni kell:

  • legyen ott a mobil szám, ha nem működik az internet;
  • legyen elérhető munkaköri leírás, a cég profilja;
  • legyen kéznél a CV;
  • a mobil legyen kikapcsolva, lehalkítva, és semmiképpen ne vegye fel az interjú alatt;
  • egy elérhető pohár víz is jó, ha van.

Sok sikert, élj(en) a lehetőséggel akkor is, ha majd csak nyugodt és kiszámítható gazdasági környezetben akar(sz) váltani, de ez is őszintén elmondható!

Simonyiné Tóth Judit 

ügyvezető igazgató

judit.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://hrbonbon.blog.hu/api/trackback/id/tr6515614322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
.header-full-width {min-width: 990px;}