Vezetőkiválasztás, képzés, szervezetfejlesztés. A Simonyi & Tóth Személyzeti Tanácsadó Iroda hivatalos Blogja

HR Bonbon

Home office tapasztalatok a felmérés tükrében

2021. március 03. - Simonyi_és_Tóth_AIMS

Nagyon köszönjük mindenkinek, aki részt vett a felmérésünkben!

Hogyan hatott a pandémia a munkavégzésre és kiválasztási folyamatokra?  Erről a minket nagyon foglalkoztató témáról indítottunk felmérést, amelynek eredményét a napi munkánkban tapasztaltakkal egészítettük ki.  

Home office vagy mégsem?

Lényegesnek érezzük ezt a témakört, mivel sok partnerünk mellett a mi saját működésünket is alapjaiban változtatta meg a pandémiás helyzet. Közel egy évvel ezelőtt egyik napról a másikra álltunk át a megszokott irodai működésről és 90% feletti személyes interjúztatásról az eleinte teljes home office-ra és 100% -ban online interjúztatásra. Hosszabb távon egy hibrid home office-iroda megoldást alakítottunk ki, az interjúztatásban továbbra is megtartva az online megoldásokat, de már rugalmasan be is jártunk az irodába.

pexels-nataliya-vaitkevich-5412175.jpg

A home office területén partnereink körében szerzett tapasztalataink és a felmérés eredményei szerint  is jelentős átrendeződés következett be. A cégek túlnyomó többségénél vagy teljesen home office-ra álltak át, ahol csak megoldható volt, vagy legalább heti 2-4 napban home office-ból dolgoznak a munkavállalók. Sok helyről halljuk azt is, hogy rugalmas, igény szerinti home office/személyes jelenléti rendszert működtetnek a cégek, nagyobb szabadságot biztosítva a dolgozóknak abban, hogy maguk válasszák meg a munkavégzés helyét.  

Tapasztalataink szerint a felső vezetői szinten sokszor nehezebben megoldható a home office-ból történő munkavégzés, és felmérésünk alapján is vegyes kép bontakozott ki e tekintetben. Bár a felső vezetés esetében is jellemző lehet, hogy a munkavállaló döntésére bízza a cég, milyen struktúrában tud vagy szeretne dolgozni, mégis nagyon sok helyen  a teljes felső vezetésnek, vagy funkcionális területtől függően többeknek mindenképpen be kell járnia az irodába.

A fentiek alapján jellemző trendnek tűnik, hogy a megváltozott helyzetben a cégek egy jelentős része nagy rugalmasságot biztosít a munkavállalók számára, hogy a saját maguk számára kedvezőbb munkavégzési formában dolgozhassanak.

Nyilván nem minden funkcionális területen lehetséges a home office-os megoldás. Okozhat-e ez vajon feszültséget egy vállalaton belül? A partnereinktől kapott információk és a felmérésünk is arra utalnak, hogy sok cégnél okozott hosszabb-rövidebb ideig feszültségeket, funkcionális területek közti ellentéteket az a tény, hogy egyes területeken nem, vagy csak sokkal korlátozottabban oldható meg az otthonról való munkavégzés. A pandémia után valószínűsíthető hosszabb távú átrendeződésről gondolkodva valószínűleg ezzel a témakörrel is érdemes lesz foglalkoznia a vállalatoknak. Mert a kényszerű home office bevezetés minden jel szerint hosszabb távon is megváltoztatja majd a munkavégzés helyével kapcsolatos elvárásokat –a cégek többségénél tartós változásokra készülnek e tekintetben.

A további kérdéseinkre adott válaszokat is kiértékeljük, s folyamatosan közzétesszük!

A bejegyzés trackback címe:

https://hrbonbon.blog.hu/api/trackback/id/tr5316448960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
.header-full-width {min-width: 990px;}