Simonyi Judit ügyvezető igazgató
Miért is vagyok egy kiválasztási folyamatban?
LEHETŐSÉGEK:
- Állást kell találnom!
- Állást akarok váltani!
- Meg szeretném tudni, mi van a piacon, mit érek!
Ez az a három meghatározó indok, amiért a jelölt eljut a bemutatkozó interjúig. Most ne vegyük figyelembe, hogy hirdetésre vagy megkeresésre lépett be a folyamatba.
Előzőleg javasoltam, hogy fel kell készülni a bemutatkozó interjúra! De hogyan, és mit kell tudjak?
Kik a folyamat szereplői? Koncentráljunk a potenciális munkaadóra:
- Ismerem a céget? → Ma már nem nehéz beszerezni minden információt: guglizd meg! Ismerd meg a történetét, nézd meg a termékeit, próbáld ki a szolgáltatásait! Kérdezd meg a barátaidat, ismerőseidet, mit tudnak róluk!
- Van munkaköri leírás? Van információ a feladatokról, elvárásokról? → Tanulmányozd! Mennyire világos? Mennyiben más a jelenlegi munkakörödnél, felelősségi körödnél?
- Kihez mész interjúra? → Linkedin profilját megnézted? Egyéb social media oldalakon megnézted?
A fenti tanácsok bármilyen szintű munkakörre igazak! Az érdeklődés, az elkötelezettség mérhető abban is, hogy hogyan és mennyire készül fel a jelölt!
Amennyiben vezetői pozíciókról beszélünk, ott a fenti elvárások még erősebbek! Egy vezetővel szemben a stratégiai gondolkodás, a helyzetfelismerés, az üzleti szemlélet elengedhetetlen. Ezek a kompetenciák ugyanúgy megnyilvánulnak egy interjúban.
Milyen más kompetenciák jelennek meg akár tudatosan, akár véletlenszerűen?
A szakmai múltjának bemutatása, a feladatainak, felelősségének a kiemelése mutatja priorizálási képességét, lényeglátását.
A kommunikáció és érdekérvényesítés, asszertivitás jellegzetességei szintén érezhetők a jelölt kommunikációjában: mondja-mondja-mondja, vagy meghallja, ami iránt a másik fél érdeklődik.
A strukturált, jól követhető kommunikáció elengedhetetlen!
MI FOGJA ROMBA DÖNTENI AZ INTERJÚT MÁR AZ ELEJÉN?
- ha a jelölt azt mondja, hogy nem volt ideje utána nézni a cégnek;
- ha azt mondja, hogy a tanácsadótól nem kapott információt;
- ha nem tudja meggyőzően alátámasztani, hogy mi motiválja az adott cég, az adott pozíció iránt;
- ha nem figyel a az interjúztatóra, csak a saját agendáját nyomja;
- ha nem üzleti módon öltözködik, viselkedik;
- ha késve érkezik!
Még csak a felkészülésnél tartunk! Folyt. köv. legközelebb: az interjú folyamatát tovább boncolgatjuk.
Hasznos volt? Gondold végig korábbi interjúidat!